torstai 17. heinäkuuta 2014

Ei auta istua ja ihmetellä

"...Hän on sitä mieltä, että katuminen ei kannata, mutta jos nyt saisi valita, hän olisi nuorempana ollut aktiivisempi. Ja jos nettideittailu olisi yleistynyt aiemmin ja jos Kunnonmies itse olisi löytänyt sen aiemmin, hän olisi luultavasti löytänyt jonkun.

”Olin 27 kun katsoin, että joku on mennyt 32-vuotiaana kihloihin. Ajattelin että kyllä se löytyy. Nyt olen 37 eikä ole löytynyt. Kyllä siinä tulee mieleen, että mussa on jotain vikaa.”

”Yksi mikä on täyttä bullshittiä on, että ’kyllä se oikea vielä löytyy’. Se tuntuu niin helvetin loukkaavalta. Ja toinen tämmöinen slogan on ’silloin kun sitä vähiten odottaa’. Mä just elin sillä tavalla ikävuodet 20–30. Ajattelin, että kyllä se löytyy, enkä tehnyt mitään asialle. Ja ei se vaan löydy silloin kun vittu vähiten odottaa.” (Image 2/2013)

Jotta minulla ei olisi samaa kohtaloa kuin noilla Image -lehden artikkelin haastateltavilla, niin minun täytyy tehdä asian eteen jotain! Jos minä vaan odotan ihmettä ja jatkan entisillä raiteilla, niin enpä varmaan vähään aikaan edes tule tutustuneeksi uusiin ihmisiiin. Ja vaikka tuo nettideittailu on yhtenä kanavana jo käytössä, niin ei sitäkään kautta aina mitenkään erityisen helposti tutustuta uusiin ihmisiin. Välillä se on jopa hieman turhauttavaakin.

Olen sattumoisin toiminut myös yrittäjänä ja opiskellutkin aihetta hieman. Useat yrityselämän opit pätevät myös parisuhdemarkkinoilla. Yksi tärkeimmistä opeista joita yrittäjille painotetaan, on nimenomaan aktiivisuus. Jotta kysyntä ja tarjonta kohtaisivat, pitää olla aktiivinen! Vielä vähän aikaa sitten juuri valmistuneena nuorukaisena olin aika uusi tulokas työmarkkinoille. Työnhaun suhteen sainkin itseeni ihan hyvin aktiivisuutta patistettua ja siitä tuli kiitosta muualtakin:

"Hyvä että jaksoit pommittaa sähköposteilla ja soitella. Yleensä ihmiset laittavat vaan sen yhden sähköpostin ja jäävät odottamaan sen varaan. Jaksa sinä olla aktiivinen. Äläkä masennu jos ei aina tärppää, vaan ole sinnikäs!"

Tällaisia positiivisia kokemuksia ja palautteita on aina mukava saada ja se auttaa jaksamaan eteenpäin. Aktiivisuus on myös kannattanut, eli olen päässyt tekemään sellaisia asioita työrintamalla kuin olen haaveillutkin. Kun taas monet kaverini ovat jostain syystä passiivisempia ja myös työllistyneet hieman huonommin koulutustaan vastaavassa työssä. Moni päivittelee sitä, ettei edes tiedä miten markkinoisi omaa osaamistaan eteenpäin. Minä olen joitain vinkkejä pystynyt antamaan siinä suhteessa. Mutta sen sijaan parisuhdemarkkinoilla näillä kavereilla menee paremmin, eli suurin on vapailta markkinoilta poistunut. Ja minä taas vuorostani mietin, miten ihmeessä sillä rintamalla onnistuisin...

Usein tarvitaan kymmeniä asiakastapaamisia / kontakteja, että syntyisi yhdet kaupat. Asiakkaille saa sähköposteja lähetellä eikä vastausta kuulu. Viestit kuulemma hukkuvat aina muiden viestien tulvaan. Ja vastaavasti nettitreffimarkkinoilla naiset saavat tulvimalla viestejä ja olisikohan sielläkin suunnilleen yksi paristakymmenestä vastannut viesteihini. Sitä tarkoitin sanoessani, että netissä ei välttämättä erityisen helppoa ole päästä uusiin ihmisiin tutustumaan. Siksi minun täytyy kehitellä myös muita kanavia ja yrittää lisätä aktiivisuuttani ja rohkaistua muutenkin. Ei elämässä auta istua ja ihmetellä kuten “Miksi minulla ei ole työtä? Tai tyttöystävää?” Jos jotain oikeasti haluaa, niin pitää olla sen eteen aktiivinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti