tiistai 9. joulukuuta 2014

Se erityinen nainen

Viimeksi kirjoitin kuinka naiset ovat aina mielessä. Ja joskus on hetkiä, kun on juuri joku erityinen nainen mielessä. Sattumoisin tällä hetkellä on päässyt juuri näin käymään. Kyseessä on se sama nainen josta viime postauksessa mainitsin ja avaanpa nyt tapausta tarkemmin.

Tarina alkaa niinkin kaukaa kuin viime vuoden syksystä, jolloin ensikertaa päätin kokeilla nettideittailua. Jo ensiselailulla silmiini osui erään nätin tytön profiili jossa tyttö kertoi nauttivansa mm. luonnossa liikkumisesta. Tämä kuulosti erittäin hyvältä ja laittelin tytölle viestiä. Me viestit vaihdettiin ja kohta treffeille päädyttiin. Ja aloimme tapailla siitä lähtien. Tyttö, jota Lindaksi kutsuttakoon tästä eteenpäin, osoittautui todella iloiseksi, positiiviseksi, mahtavalla huumorintajulla ja leikkisällä luonteella varustetuksi persoonaksi. Hän oli ihanimpia ihmisiä joita olen tavannut, joten en voinut olla ihastumatta häneen.

Eräänä päivänä hän lähetti minulle viestin, jossa kertoi olevansa ihastunut johonkin toiseen. ”Toivottavasti sinulla ei ollut kovin suuria odotuksia meistä. Haluan kuitenkin jatkaa kavereina...” ja niin edelleen. Voi että tuntui pahalta. Ne tuskalliset yksipuolisen ihastumisen tunteet... No me jatkoimme kavereina. Jouluna tiemme erosivat, kun Linda muutti opiskelujensa vuoksi toiselle puolelle maapalloa.

Ihastuminen on vahva tunne. Ei se mene pois sormia napsauttamalla. Ei, vaikka toinen muuttaisi maapallon toiselle laidalle. Linda pysyi mielessäni kauan, vaikka kyllähän minä muitakin naisia tapailin.

Keväällä Linda päivitti facebookiin olevansa parisuhteessa. Se sattui pirusti. Mutta ehkä vihdoin tämän jälkeen tajusin, että turha enää tämän tytön perään haaveilla ja täytyy mennä eteenpäin. Sen jälkeen osasin päästää hänet paremmin ajatuksistani. Ainakin vähäksi aikaa.

Linda palasi reissultaan tänä syksynä ja olemme alkaneet olemaan taas yhteyksissä. Sama ihana leikkisä persoonansahan hän on edelleen ja hän on yhä ihanimpia ihmisiä joita tiedän. En sille mitään mahda, että samat ihastumisen tunteet ovat alkaneet nousemaan taas esiin.

Mutta olen pitänyt tämän täysin omana tietonani, koska oletin Lindalla edelleen jonkun miehen olevan vaikka siitä emme puhuneetkaan. Ja jokatapauksessa, koska Linda minut viimeksi torjui, niin automaattisesti ajattelin, että hänellä tuskin voisi olla romanttisia tunteita minua kohtaan tämänkään jälkeen. En ole halunnut antaa turhalle ihastukselle valtaa ja joutua kokemaan taas niitä tuskallisia yksipuolisia tunteita. Olen suorastaan varonut vahingossakaan osoittamasta liikaa kiinnostusta Lindaa kohtaan.

Viime viikolla nettideittipalstaa selatessani huomasin Lindan profiilin ilmestyneen sinne. Profiilinsa mukaan hän tosiaan on sinkku. Se asia ainakin varmistui ja kieltämättä olin onnellinen tästä tiedosta. Mutta samalla harmitti nähdä hänet siellä kaikkien miesten vietävissä.

Eli sellainen on tapaus Linda. Olen vähän ajatuksistani sekaisin enkä oikein tiedä mitä minun pitäisi ajatella tai tehdä. Mutta sen ainakin tiedän, että Linda on kaikista ihanimpia ihmisiä joita tiedän ja tämän takia hän vain mielessäni pyörii, varsinkin nyt kun hänet taas sinkuksi tiedän. Hän on minulle se erityinen nainen. Perhana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti